Cheesecake - Amerikai sajttorta

 2009.08.15. 23:40

Ééééés akkor érkezzék is az első recept:)

Ott kezdeném hogy én Amerika mániás vagyok. Ha felnövök ott akarok élni. New York, New York (LLLL) A cheesecake pedig tipikus amerikai süti. Nagyon régóta megakartam már kostólni és a héten pedig elhatároztam magam hogy megcsinálom. Bár valószinűleg nem olyan mint amit New Yorkba ennék egy csodacukiba, de nagyon jóra sikeredett. Pillanatok alatt fogyott el a tálcáról.

Tehát akkor mi is kell hozzá?

a tésztához:

  •                  10 dkg vaj
  •                  15 dkg darált háztartási keksz
  •                   2 evőkanál cukor

a krémhez: 

  •                5 tojás
  •                20 dkg kristálycukor
  •                1 evőkanál citromlé
  •                1 csomag vaniliás cukor
  •                3,5 dl tejföl
  •                50 dkg natúr tejszines krémsajt (sokan mascarponet használnak, én egyszerű nyomós camping sajtot tettem bele)

a diszitéshez:

  •                   125 ml habtejszin

a tálaláshoz:

  •                  0,5 l málnaszörp

 

A tésztához a vajat fölolvasztottam és belekevertem a darált kekszet és a cukrot. Én először azthittem ennek összekéne állnia valamiféle tésztává, de utána rájöttem hogy ennek ilyen porhanyósnak kell maradnia. Ezt belenyomkodtam egy kör alakú tepsibe, nekem egy kb. 26 cm átmérőjű állt rendelkezésemre.

A krémhez szétválasztottam a tojásokat. A tojássárgáját a cukorral fehéredésig felvertem, ez habverővel kb. 3-4 perc. Hozzáadtam a vaniliás cukrot és a citromlét majd pedig a tejfölt és a sajtot. A tojás fehérjét kemény habbá vertem, majd pedig beleforgattam a sajtos masszába. Ezzel kész is a krém. Ráöntöttem a kekszes tésztaszerűségre és letakartam alufóliával. Nagyon vigyázni kell hogy neérjen bele, nekem egy picit a szélénél beleért, na de sebaj, a hab eltakarta.

Előmelegtett sütőben 140 fokon 1 óra 10 percen át sütöttem. Utána a fóliát levettem és zárt sütőben hagytam kihülni. Egy éjszakán át hűtőbe hagytam hogy megdermedjen, vagyishogy több volt az mer csak másnap délután vettem ki a hűtőből. A habtejszin fölvertem és a tortára kentem valamint hazsákkal a maradék habot ráfújtam körbe. Málnaszörppel tálaltam.

 

Címkék: amerikai gasztro süti recept cheesecake sajtorta

A bejegyzés trackback címe:

https://barbkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr171312143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása