Mogyorós "Sablés Viennois"

 2009.08.17. 23:52
Sziasztok!
Tegnap nagyon sütős kedvemben voltam, 2 félét is csináltam. Ezt a receptet a Macikonyha blogon találtam. Csak egy picuri változtatást csináltam vele, én darált mogyorót is tettem bele, az eredetireceptben ez nem szerepel. Ez egy bécsi csokis keksz ami Pierre Herme receptgyüjteményéből származik. Nagyon jól sikerült, a kezdeti pánikbaesésem ellenére is. Elősször ugyanis amikor még csak a vajat kevertem össze a lisztel-mogyoróval-kakaóval egy picit megijedtem, mert nemgondoltam hogy végül ilyen szép massza lesz belőle. Igaz a recept sütőpapírt írt, de mivel nemvolt itthon, sima A/4es nyomtatólapot raktam alá.
 
Mi is kell hozzá?
a tésztához:
  • 26 dkg liszt
  • 5 dkg kakaópor
  • 10 dkg porcukor
  • 25 dkg szobahőmérsékletű vaj
  • 2 tojásfehérje
  • 5 dkg törökmogyoró

A szitált lisztet és kakaóport, valamint a botmixer aprító részével ledarált mogyorót összekevertem. A vajat habverővel felverem majd pedig hozzákeverem a kakaós-mogyorós-lisztet. A kemény habbá vert tojásfehérjéből először csak 3 kanállal adok hozzá majd pedig az egészet óvatosan beleforgatom. Ahoz, hogy ficsi omlós legyen a keksz nemszabad sokáig kevergetni. Sűtőpapírral kibélelt tepsibe, én esetemben nyomtatólappal, habzsák csillag végével duplavé alakokat nyomtam. 190 fokos sütőbe 12 per alatt megsütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://barbkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr731316556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása